Chipolo: Vse kar ste si vedno želeli vedeti o mladem uspešnem podjetju iz Trbovelj

Na virtualni klepet smo povabile ekipo Chipolo, ki so te dni lansirali najbolj izpopolnjeno različico Chipola do sedaj – Chipolo ONE. Vprašale smo jih o začetkih, o Trbovljah in kako to, da se toliko odličnih podjetji nahaja ravno tam … Razkrili so nam tudi, zakaj je Chipolo ONE boljši od ostalih in celo to, koliko jih ima v uporabi Nika, ki je z nami pila virtualno kavico. 

Nika, živjo. Povej nam prosim, kakšni so bili začetki Chipola, kdo se je spomnil ideje in kako se je vse skupaj razvijalo?

Chipolo je rezultat druženja šestih prijateljev iz srednješolskih časov in tega, da je eden izmed njih vedno zamujal, ker ni našel ključev. Tako so čisto iz zabave začeli razmišljati kako rešiti njegov problem in so prišli do ideje o fizičnem produktu, ki bi bil povezan z aplikacijo na telefonu. Dejstvo, da so imeli ozadja v programiranju, oblikovanju, elektrotehniki je veliko pripomoglo k temu, da so idejo precej hitro udejanjili in invoativen izdelek prijavili na takrat precej popularno platformo za množično financiranje Kickstarter. Izkazalo se je, da ima veliko ljudi enak problem kot Domen iz ekipe, tako da so zbrali 300 000 eur in dobili ogromno povpraševanja po izdelku z globalnega trga. Do danes je bilo prodanih več kot 2 milijona Chipolov po 200 državah sveta, ekipa pa trenutno šteje 40 ljudi.

 

Kateri izmed njih je vedno zamujal? :)

 

Kako pa je nastalo ime, je v ozadju kakšna zanimiva zgodba?

Ime Chipolo je sestavljeno iz dveh besed: chip (žeton) in color (barve), ker je produkt oblike žetončka, na voljo pa je v različnih barvah.

Ste Kickstarter uspešnica, bi delili z nami, kako to, da ste se odločili pristopiti k projektu Kickstarter in kdaj se je pravzaprav vse to odvijalo?

Fantje so imeli idejo, niso pa imeli sredstev za množično proizvodnjo, saj izdelava fizičnega izdelka zahteva kar nekaj začetnih sredstev. V tistem času so bile platforme za množično komuniciranje precej popularne in zato so se odločili, da se bodo preizkusili na Kickstarterju. Produkt so na Kickstarterju predstavili ravno ob pravem času, saj podobnih izdelkov na trgu še ni bilo, reševali pa so perečo vsakdanjo težavo, s katero se srečuje ogromno ljudi. Naklonjena jim je bila tudi sreča, saj so projekt opazili tudi na Kickstarterju in jih izpostavili na glavni strani, zaradi česar so zagotovo dobili še nekaj več pozornosti, kot bi jo sicer.

“Do danes je bilo prodanih več kot 2 milijona Chipolov po 200 državah sveta, ekipa pa trenutno šteje 40 ljudi.”

 

Kakšna je vaša vizija?

Chipolo rešuje težavo zalaganja, pozabljanja in izgubljanja predmetov, ki jih vsakodnevno prenašamo s seboj – torej ključev, denarnice, nahrbtnika. V bližnji prihodnosti bomo funkcionalnosti razširili. V planu je lansiranje funkcionalnosti Chipolo Family, ki bo ljudem omogočil deljenje lokacije z ostalimi družinskimi člani, zaradi česar bodo lahko bolj brezskrbni. Sledili bodo tudi produkti, ki bodo to omogočili tudi tistim družinskim članom, ki ne uporabljajo pametnega telefona (mlajši otroci, starejši, hišni ljubljenčki).

 

Ekipa Chipolo šteje že 40 članov.

 

Kateri je vaš največji trg, v koliko trgovinah po svetu ste prisotni?

Prisotni smo v več kot 200 državah po celem svetu, tako v fizičnih trgovinah kot tudi preko spletnih trgovin in Amazona. Trenutno nam največja trga predstavljata Amerika in Skandinavija, precej dobro pa se odpira tudi ruski trg.

Zanimivo, koliko uspešnih podjetij se najde v Trbovljah – kako to?

Res je, včasih je bilo to mesto težke industrije, znani smo predvsem po rudniku. In če pomislimo v kakšnem okolju so delali naši stari starši in tudi starši, pravzaprav ni nič nenavadnega, da se mnogo uspešnih zgodb odvija prav v Trbovljah. Namreč za delo v težki industriji moraš biti predvsem vztrajen, trmast, potrpežjiv, kolegialen in to so zagotovo lastnosti, ki jih je mlajša generacija uspešno ponotranjila in prenesla v uspešne podjetniške  zgodbe.

 

“Chipolo je rezultat druženja šestih prijateljev iz srednješolskih časov in tega, da je eden izmed njih vedno zamujal,
ker ni našel ključev.”

 

So vsi vaši izdelki narejeni v Sloveniji?

Vsi naši izdelki so zasnovani v Sloveniji in vsi razen Chipolo CARD-a so bili in se še izdelujejo v Sloveniji – imamo lastno proizvodnjo, ki se prav tako nahaja v Trbovljah. Chipolo CARD je bil malce večji izziv, zato smo ga izdelali v sodelovanju z izkušenim Japonskim podjetjem, je pa v planu, da se tudi izdelava Chipolo CARDA preseli k nam v Slovenijo.

Chipolo se nenehno razvija in sedaj je pred nami Chipolo One. Ga lahko predstavite, kako se razlikuje od Chipolo Classic kakšne so njegove prednosti …. ?

Chipolo ONE zajema vse najboljše značilnosti predhodnih modelov. Predhodnika Chipolo CLASSIC in Chipolo PLUS sta imela vsak nekaj lastnosti, ki so pomembne pri iskalniku predmetov. Plus je bil na primer glasnejši in vodoodporen, ni pa imel zamenljive baterije, medtem ko je bil Classic nekoliko tišji, vendar je imel zamneljivo baterijo. Chipolo ONE pa ima vse – je najglasnejši do sedaj, je vodoodporen, baterija pa zdrži kar dvakrat toliko kot prej – 2 leti, in je zamenljiva. Poleg tega pa smo hkrati z lansiranjem najnovejšega modela napi aplikaciji dodali še eno fukncionalnost, ki je bila prej na voljo le v beta različici. Uporabniki lahko sedaj vklopijo pametna opozorila, ki jih bodo opomnila, če bodo odšli brez denarnice, ključev ali drugega predmeta, na katerem imajo Chipolo.

 

Chipolo ONE je izboljšana različica predhodnikov.

 

Verjamemo, da sami uporabljate ne samo enega, ampak več Chipolov, kako so vam olajšali življenje, imate kakšno posebno zgodbico iz svojega življenja, ki se navezuje nanj?

Seveda, trenutno uporabljam 6 Chipolov, enega imam na stanovanjskih ključih, enega na avtomobilskih, enega v denarnici, enega v torbici, enega v nahrbtniku in enega v potovalnem kovčku. Meni osebno je Chipolo življenje olajšal tako, da mi pomaga najti telefon, ki ga odlagam vsepovsod in vedno ga imam v tihem načinu. Verjetno mi prihrani kar nekaj dragocenih minut pa tudi živcev zjutraj ko odhajam od doma, saj se ponavadi ravno takrat zgodi, da ga ne najdem.

Kdo pa je sicer tisti iz ekipe, ki vedno pozablja stvari? :)

Se mi zdi, da nas je kar nekaj takih. Ima pa Primož, naš direktor kar precej zabavnih zgodbic, predvsem s poslovnih potovanj, ker se mu precej pogosto zgodi, da kakšno stvar kje pozabi. Nazadnje je pozabil svoj prenosnik na letališču v Ljubljani, ko je letel v London. Šele ko je prispel v hotel, je ugotovil, da nima prenosnika. Pogledal je v Chipolo aplikacijo in videl, da ga je nazadnje imel v Ljubljani na letališču. Označil je Chipolo kot izgubljen in po nekaj urah je dobil notifikacijo o posodobljeni lokaciji – mimo je namreč šel drug Chipolo uporabnik in avtomatsko pododobil lokacijo. Tako je vedel, da je prenosnik še vedno tam in je poklical v pisarno za najdene predmete in na srečo so imeli njegov prenosnik tam.

“Meni osebno je Chipolo življenje olajšal tako, da mi pomaga najti telefon, ki ga odlagam vsepovsod in vedno ga imam v tihem načinu. Verjetno mi prihrani kar nekaj dragocenih minut pa tudi živcev”

 

Za konec bi vas še prosila, če bi lahko podali kakšen nasvet za vsa mala podjetja z dobro idejo, ki so šele na začetku in se še ne znajdejo najbolje?

Za podjetja, ki so na začetku je izjemnega pomena, da v svojem okolju ali drugje poiščejo njim podobna, a ne konkurenčna podjetja in poskušajo dobiti čim več informacij. Tako se bodo izognili marsikateri začetniški napaki in bodo lažje preskočili začetno fazo učenja. Predvsem pa je izjemnega pomena to, da so vztrajni, da imajo jasno definirane cilje, proti katerim stremijo tudi, če se vmes srečajo z ovirami. Kajti s pravim pristopom, vztrajnostjo in včasih tudi malce trme je mogoče marsikaj, kar se na začetku zdi nemogoče.

 

HITRIH PET

Vaši skriti talenti? Slikanje z akrilnimi barvami.

Najljubša knjiga? Zbirka mojega otroštva: 5 prijateljev.

Razvada, ki vam največ pomeni v življenju? Preizkušanje neznanih stvari – nove hrane, obisk novih krajev, športov, aktivnosti.

Instagram ali Facebook, kateri je več v uporabi? Instagram

Če bi lahko imeli eno super moč, katera bi bila? Branje misli – ker ljudje velikokrat govorijo stvari, ki jih v resnici ne mislijo.

 

 

Chipolo ONE lahko dobite tudi pri nas v predprodaji —> KLIK