Search icon

O novi podobi, prenovi, otvoritvi in vsemu, kar paše zraven

Leta 2008 se je pod oboki starodavne Paulusove hiše na Ciril-Metodovem trgu 13 izpod peresa mame in hčerke – Ike in Ive Renčelj pričela pisati zgodba o slovenskih izdelkih, avtorjih in blagovnih znamkah iz Slovenije, ki sta jo preselili iz Škofje Loke, kjer je IKA postavila svoje temelje dobrih 32 let nazaj.

Od prvega trenutka, ko so se odprla vrata trgovine, sta poudarjali pomen lokalne proizvodnje in butičnih blagovnih znamk, njuna zavzetost pa je omogočila mnogim domačim avtorjem, da so pod njunim okriljem našli prostor za rast in razvoj.

Zakaj  prenova?

Zaradi želje in potrebe, da znamko IKA, ki je nastala leta 1992, definiramo, izčistimo tisto v čemer smo zares dobri ter s poenoteno grafično podobo in komunikacijo uspešno in enako učinkovito nagovorimo slovenske in tuje kupce ter poslovne stranke, se je Iva konec leta 2021 začela spogledovati z mislijo o celostni prenovi.

“Morali smo iti v tok s časom in izdelati ambient, ki bo potrjeval naš skrbno prečesan izbor najzanimivejših izdelkov, avtorjev in blagovnih znamk iz Slovenije,” pove Iva. Ni minilo veliko časa, ko je svoje razmišljanje zapisala na papir, si postavila cilje in pogumno stopila na pot neznanega v upanju, da bo teklo vse kot po maslu. Ika ji je seveda vseskozi stala ob strani in jo s svojo modrostjo usmerjala.

Naloga Ive in sodelavcev pri projektu je bila, da razvijejo vizualno identiteto in ambient, ki bo učinkovito in na zanimiv način izražal tri kakovosti in temelje blagovne znamke IKA: Dober izbor, dobre zgodbe in dobro storitev. Pred vizualno prenovo smo se pod mentorstvom Igorja Medjugoraca iz Rdečega oblaka lotili tudi celostne prenove blagovne znamke, postavili njene temelje, cilje in vse, kar spada zraven.

Celostna vizualna prenova blagovne znamke

Celostna grafična podoba z veliko darilno škatlo, ki je pozdravljala obiskovalce tudi nad vhodom v trgovino, ni odražala več tega, v kar se je IKA čez leta razvila. Skozi leta delovanja so se spletla prijateljstva in dobri odnosi z avtorji, zato se je Iva obrnila na avtorico Niko Ferš, ki s sodelavko Karmen Šulcer uspešno vodi oblikovalski studio pod imenom WeDesignStuff. Skupaj so napele možgane in prišle do brezčasne in sodobne grafične podobe. Takšne, ki odraža vse to, kar IKA je. Z močnim karakterjem, nekoliko igriva, topla, domača, sodobna in s finesami za detajle.

Iva pove, kako je bilo, ko je prvič prejela osnutek celostne grafične podobe:
“Bila sem, priznam, nervozna. Dobili smo dva predloga in se takoj odločili za izbranega, saj je bil dovolj odločen in stabilen. Glede barv, sem morala sprva malo zadihati in se pogovoriti z njimi, potem pa so mi bile dan za dnem bolj všeč. Sedaj jih pogledam z velikim veseljem. Prenova celostne podobe je velika stvar za nekoga, ki živi s podjetjem že toliko let.”

Izbrali smo barve, ki delujejo toplo, domače in prijetno in jih lahko kombiniramo tudi z bolj močnimi odtenki za svež in modern videz. Izhajali smo iz odtenka opečne; terakota barve, namesto črne barve uporabili temno rjavo in toplo bež. Umirjene zemeljske tone smo kombinirali z živahno oranžno in vijolično. Logotip darila je zamenjala brezserifna pisava z močnim karakterjem, ki deluje igrivo, hkrati pa zaradi ravnih linij v črki K, ne deluje otroško.

Posebno pozornost smo po usmeritvi Igorja (Rdeči oblak), ki je prenovo spremljal pod budnim očesom, namenili materialom za obdarovanje, saj nismo želeli klasičnega korporativnega izgleda. Tako je nastal čisto naš in drugačen zavijalni papir, šik žakeljčki za majhne reči in mat vrečka. Medtem ko se je urejala celostna grafična podoba, se je “frizirala” tudi spletna trgovina. Krmarjenje po kodah smo prepustili strokovnjaku Gregorju iz Tvoj splet, niti oblikovanja spletne strani pa sta v rokah držali Karmen in Nika. Sočasno smo se ukvarjali tudi z besedami.

“Navdušena sem, ker IKA razume učinek pravih besed na pravem mestu. Osvežitve komunikacije smo se (same ženske!) lotile temeljito: na vseh ključnih točkah v trgovini in na spletu vas pozdravijo premišljena sporočila. Največji izziv pri tekstopisju je bil, kako poskrbeti, da IKA zveni, kot smo je vajeni in nam je všeč, hkrati pa je sodobnejša in samozavestno poudari svoje prednosti. Zelo se veselim čednih reči v novem zavijalnem papirju in z lepimi mislimi na nalepkah,” pove Urša Jerkič, ki je spretno premetala vse besede.

Sodoben prostor, poln topline

V ozadju je vseskozi potekalo načrtovanje prenove notranjosti. Pohištvo nas je spremljalo dobrih 15 let, še vedno dobro ohranjeno, a prostor je rabil novo življenje, nove barve in materiale. Dobro leto je minilo od prvih pogovorov z Iko in Ivo do izvedbe. Želja je bila ustvariti izčiščen vabljiv in oblikovno dovršen prostor, kjer vsak izdelek najde svoje častno mesto in je prikazan v vsem svojem blišču. Prav zato je prav vsak kos notranje opreme izdelan po meri in služi svojemu namenu.

“V procesu razvijanja nove podobe trgovine IKA, me je Ivina ljubezen do izdelkov slovenskega dizajna in želja po perfekcionizmu inspirirala in navdihovala,” je dejala Špela Kropušek, Magacin, ki ji je bilo zaupano oblikovanje interierja.

Konec februarja 2024 je IKA za mesec dni zaprla svoja vrata in pričela so se dela. Mojstri in sodelavci projekta so skrbno in natančno urejali interier. Za prenovo smo si zadali mesec dni časa in še danes je težko verjeti, da nam je to uspelo v tako kratkem času, a prvega marca je Iva prerezala rdeči trak pred vhodom in sprejela prve obiskovalce trgovine že v dopoldanskih urah.
Na vprašanje, ali je notranja podoba trgovine dosegla pričakovanja, je Iva odgovorila s humorjem: “Priznam, da pri velikih spremembah tudi jaz rabim svoj čas, da se vse pomiri in da začnem uživati v občutkih za opravljenim velikim delom. Tako da, vprašaj me čez mesec dni.”

Odzivi avtorjev in strank ter mimoidočih so krasni. “Stranke so v 99% navdušene. Tisti 1% pa ne mara sprememb in se bo še navadil. Veliko mi pomeni, da si nekdo vzame čas in pohvali. Besede lahko res božajo, saj je za vsem našim delom toliko truda, da si je težko predstavljati. Blagovna znamka je namreč nek vzporedni jaz in pomemben del identitete posameznika, ki je lastnik blagovne znamke,” doda Iva.

Slovesnost v družbi avtorjev

Ker so ptički dan poprej imeli svadbe, je IKA svojo slovesnost ob ponovnem odprtju prenovljene trgovine pripravila 13. marca. Število trinajst nas spremlja skoraj povsod, naša lokacija je na Ciril-Metodovem trgu 13 in tudi škofjeloška trgovina se je nahajala na trinajstki.
Zbrali so se številni avtorji in prijatelji, nekateri nas spremljajo od samih začetkov, in skupaj z nami delili veselje ob medenih namazih Čebelarne Novak, pralinah posestva Passero, poživljajoči Matchi Latte blagovne znamke Equa, slovenskem gin-u blagovne znamke Gin Brin, presenetili pa so nas tudi naši sosedje – picerija Capriccio, ki nam je spekla svežo focaccio.

Predani slovenskemu dizajnu

IKA sedaj s prenovljeno identiteto, podobo in interierjem še naprej vztrajno sledi svoji viziji. Poudarjamo pomen slovenskih avtorjev, ki so v času masovne proizvodnje prevečkrat postavljeni na stran, zagotavljamo skrbno prečesan izbor najzanimivejših izdelkov iz Slovenije in poskrbimo, da izveste vse navdihujoče zgodbe o ljudeh, materialih, krajih in čarovnijah, ki se skrivajo za vsakim izdelkom posebej.

Kadarkoli potrebujete dobro oblikovan, vrhunsko izdelan ali inovativno zasnovan izdelek iz Slovenije, je IKA vaša najboljša izbira.

Video kotiček

Prenova v 2 minutah. Veliko vsega se je dogajalo, poskusili smo strniti vse skupaj v 2-minutni video.

 

Še nekaj besed o celotnem projektu s strani Ive.

IZBOR

IZPOSTAVLJENO

OSTALE ZGODBE

Pomagamo izbrati darilo
Vse prav lepo zavijemo
Na roko napišemo posvetilo
Dostavimo hitro in zanesljivo